top of page
חיפוש

בריכות שחייה טבעיות לבית: הדור הבא של בריכות השחייה


אם אתם בדרך לבנות בריכה פרטית כדאי שתכירו את מערכת הטיפול הטבעית במים, המתקדמת והחדשנית שתאפשר לכם מים בריאים, צלולים, נקיים, ללא כלור, מלח או רעלים אחרים. כך תעניקו לעצמכם חוויית שחייה שלא הכרתם, בדיוק כמו בטבע


פורסם בצומת השרון בתאריך: 11.7.19 21:33

מאת:מיכל ברקו

"זה כמו לשחות במעיין", "אני מרגיש את תחושת הפלא הזאת בכל פעם שאני קופץ לבריכה. אתה נכנס למים שמרגישים נקיים יותר מהמים שאתה מתקלח איתם", "תענוג צרוף של בריאות, איכות ושמירה על הסביבה", אלה רק חלק מהתגובות של מי שהתנסה בשחייה בבריכות הטבעיות של 'כמו בטבע'.

״חברת 'כמו בטבע' הוקמה על-ידי 3 יזמים במטרה לקחת את תחום הבריכות האקולוגיות הפרטיות שתפס תאוצה בשנים האחרונות צעד נוסף קדימה.

ארנון טל, עסק במשך שנים בגידול דגים, צמחי מים והקמת בריכות נוי. בשלב מסוים הבין שמה שעובד באירופה לא עובד בעומסים של בריכות נוי בישראל. הוא פיתח שיטת הפעלה ומערכת הפעלה חדשה המותאמת לאקלים החם והיבש בישראל. ולאחר שהקים מספר בריכות נוי צלולות לחלוטין וללא ירוקת כל השנה, החליט לנסות את השיטה גם בבריכות שחייה ופיתח אב-טיפוס שיושם בהצלחה ב-3 בריכות.

ישי חינקיס וניר בלושטיין באים מעולמות של יזמות, שיווק ופיתוח מוצר. כשראו את הבריכות הראשונות שארנון התקין הם זיהו מיד שיש כאן בשורה של ממש והקימו את ׳כמו בטבע׳.

"אנחנו פועלים כדי לשפר ולשדרג את המערכת ולהפיץ את הבשורה שאפשר בלי רעלים גם באזורים חמים ויבשים", מספר ניר. "למיטב ידיעתנו, חוץ מהמערכת שלנו, אין כיום בעולם מערכת טיפול במים טבעית לחלוטין ללא שום תוספים או חומרים, שמייצרת מים צלולים נקיים, בריאים מאוד וללא אצות כל השנה. אנחנו חברה מאוד דינמית, מצד אחד – אנחנו מוכרים, מתקינים ומתחזקים את המערכות שכבר עכשיו הן הטובות מסוגן בעולם, ומצד שני – גייסנו כספי פיתוח ממשקיע שמאמין בנו ואנחנו כל הזמן חוקרים, מפתחים ומייעלים את המערכות״.

כיצד שונה המערכת שלכם מזו הנמצאת בבריכות טבעיות אחרות?

"עולם הבריכות ללא כימיקלים מפותח מאוד באזורים קרים ובעיקר בצפון אירופה, שם הבריכות מבוססות אגן לח WETLAND. מחצית משטח הבריכה ממולא בחצץ ובחלוקים ונשתל במגוון צמחי מים. משאבה מניעה מים דרך החצץ שתפס לכלוך המתפרק לבסוף בעזרת החמצן שבמים ומזין את הצמחים. המים אינם צלולים לחלוטין אך איכותיים כמו אגם נקי. בישראל החמה רוב השנה, אין מספיק חמצן במים כדי לפרק את הלכלוך. בנוסף, יש המון לכלוך מהסביבה שנכנס לתוך הבריכה. בריכות הבנויות כך נראות טוב בתחילת הדרך, אולם כשאין מספיק חמצן במים כדי לפרק את כל הלכלוך, האגנים נסתמים ותוססים בהעדר חמצן. חנקות שלא התפרקו משתחררות למים שהופכים ירוקים ומצמחים אצות. כשהתהליך הזה מתחיל הוא רק הולך ומחמיר.

המערכת שפיתחנו ב'כמו בטבע', מנקה ומטהרת את המים בבריכה בעצימות גבוהה ורציפה בלי קשר לטמפרטורת המים או תנאי האקלים, היא מסירה לכלוך ומפרקת חומרים אורגניים באופן אוטומטי לחלוטין וחסכוני מאוד בחשמל. אנו מנטרים את הבריכות ומטפלים בהן תקופתית טיפול מונע. עד סוף השנה יהיו לנו 25 בריכות שפועלות בשיטה זו, חלקן פועלות כבר מעל 4 שנים. הבריכות צלולות לחלוטין (כל השנה), ללא ירוקת כלל, עם מים נקיים ובריאים".

מדוע חשוב שהמים בבריכה שלנו יהיו נקיים, מה רע בקצת כלור ומלח?

"נכון שהורגלנו לחשוב שהכלור והמלח נועדו להרוג חיידקים ולהגן עלינו ממתרחצים נוספים בבריכה, אבל חשוב לזכור שכלור הוא רעל אקטיבי. במינון גבוה מדי הוא הורג כל דבר חי ובמינון נמוך הוא לא עושה את העבודה שלו. כך או כך הוא מזיק בטווח המיידי ולאורך זמן פוגע במערכת החיסונית, בעור, בשיער ובנשימה. בנוסף, הכלור בא במגע עם חומרים נוספים –  קרמים, מסנני קרינה וכמובן הפרשות אנושיות, כמו שתן וזיעה, ויוצר חומרים חדשים רעילים אף יותר – תוצרי לוואי של חומרי החיטוי (DBP'S).

אני גם נתקל בהמון אנשים שבטוחים שעצם זה שהבריכה שלהם מחוטאת במלח הופך אותה לבריכה טבעית. זו הנחה שגויה מהיסוד. מלח זה נתרן כלורי. את המלח שופכים למכשיר חשמלי שמפריד את הנתרן והכלור ושולח את הכלור הרעיל לבריכה. רוב הנתרן מתגבש במכשיר וצריך לפנות אותו, חלק מתמוסס במים ויוצר סביבה מלוחה בחצר שגורמת חלודה וקורוזיה בקירות, בחלונות וברהיטים, כמו בית על שפת הים. מי ששוחה בבריכות שלנו מתאר הרגשה של התחדשות והתרעננות – המים החיים, מאתחלים אותנו ומחדשים את הכוחות שלנו. מערכת ההפעלה שלנו מאפשרת מים נעימים, צלולים לחלוטין, ללא כימיקלים וללא ירוקת. אין צורך לשטוף את הגוף אחרי הטבילה בבריכה שלנו כי המים טובים יותר ממי הברז. זו מערכת שמשביחה את המים ללא הפסקה. חוויית שחייה שונה ממה שהכרנו עד עתה".



"כמו בטבע" – בריכות שחייה אקולוגיות

איך פועלת מערכת ההפעלה בשטח?

"מערכת ההפעלה של 'כמו בטבע' יעילה, פשוטה לתחזוקה ולהפעלה ומבוססת על 4 עקרונות מרכזיים: מערכת הידראולית עם זרימה מוקפדת המשלבת ניקוי יעיל עם חימצון מים יעיל; מערכת סינון מיקרונית המנקה את רוב החלקיקים במים גם כאלה שהעין לא רואה; מערכת המרה ביולוגית עם חיידקים ׳ידידותיים׳ שאוכלים את החלקיקים שהמסנן לא תפס וחומרים אורגנים מומסים; ומערכת צריבה פתוגנית יעילה שהורגת חיידקים לא רצויים.

שילוב נכון של כל מרכיבי המערכת מזרים לבריכה מים נקיים, צלולים ואיכותיים בכל עונות השנה ללא קשר לעומס הסביבתי. המערכת פועלת בלחצים נמוכים ולכן חוסכת משמעותית בצריכת החשמל לעומת בריכות הכלור והמלח, ויכולה לפעול גם במשק סולרי. זו המערכת הטבעית היחידה שמבטיחה שלא תתפתח ירוקת בבריכה, שפועלת גם באקלים ים תיכוני חם.

במסגרת השירות שלנו, אנחנו מנטרים את איכות המים על בסיס קבוע. בישראל עדיין אין תקן לבריכות שחייה טבעיות ללא כימיקלים. על כן, אנחנו מתייחסים לתקנים המחמירים ביותר באירופה ומוודאים שהבריכות שלנו עומדות בסטנדרט מחמיר אף יותר".

אם יש לי כבר בריכה בבית של כלור או מלח, האם ניתן להפוך אותה לבריכה טבעית?

"אפשר בהחלט להחליף מערכת כלור או מלח למערכת של בריכה טבעית ללא כימיקלים (למעט בריכות INTEX). הפעולה מתאפשרת בחלק גדול מבריכות שנבנו באופן מקצועי ותלויה בבדיקה מקדימה. בדרך כלל אין צורך בשינוי התשתית הקיימת כמו הצנרת וחדר המכונות, אלא רק בהחלפת מערכת ההפעלה בחדר המכונות. בבריכות חדשות אנחנו נותנים מענה מלא משלב תכנון הבריכה ועד לשלב הביצוע, כולל איטום, חיפוי, כיסוי, חימום וכל הציוד הנלווה. יש לנו צוות טכני מקצועי שמורכב מאנשי שטח מסורים ומהנדסי מים שמכירים כל בורג במערכת ומספקים שירותי תחזוקה שכוללים בדיקות מערכת שוטפות, בקרה ואחריות על מצב המים. אנחנו פה בשביל כל מה שהלקוח צריך כדי שתהיה לו בריכה טבעית צלולה ובריאה״.

לפרטים נוספים ניתן להתקשר ל'כמו בטבע' בטלפון: 072-3930390 או להיכנס לאתר



bottom of page